Linux ile Şirketlere Kar Ettirmek


Staj yaptigim isyerinde 194 bilgisayar var ve bu staj yerinde bulunan bilgisayarlarin hepsinde Windows XP Professional isletim sistemi yukluydu. E sirket oldugundan dolayida orjinal lisansli yazilim almalari gerekiyordu.

Windows için odedikleri lisans parasi.
Office programlari için lisans parasi.
AV’lar için ödedikleri lisans parasi.

Bunlar butun bilgisayarlar icin tek tek ayri fiyatlarla hesaplanirsa yani

X Nolu bilgisayar icin windows 250$
Aynı bilgisayar için Office X $
Av’lar için X $ para ödeniyor.

Ve adini belirtmedigim Windows programlari var benim bile yeni gordugum bunlarin alternatiflerini arayinac Linux’ta ucretsiz olanlarini gordum.

Her ay bilisim yani bilgisayarlar icin odenen fiyat cok yuksek bir rakam oluyordu, arizasiydi virusuydu lisans yenilemesiydi vs. Onceki dusunceleri Win7’ye yukseltmekti bilgisayarlari. Fakat odenen miktar yine fazla olacakti lisans vs. derken.

Neyse bir oneride bulundum Bilgisayarlara Ubuntu kurdurdum bir cok program alternatif olarak geliyordu zaten ucretsizde geldi, ve tek odedikleri para Catia icindi…

Simdi ne demek istiyorum, zaten gelisemeyen bir ekonomimiz var yavas yavas buyuyor ama Windows bagimlisi olurlarsa her ay odedikleri binlerce dolar bile zarardir…

Bu konudaki fikirleriniz nelerdir???

Su an benim sirketimdeki butun bilgisayarlarda Ubuntu kurulu… Gayet iyi gidiyor bir arizasi vs. cikmiyor… Bir stok takip vs. program dertleri vardi onlari gerek PHP ile kodladigim ya da netten ucretsiz olarak buldugum sistemle yaptirdim yaptim… Bununda ucretinden kurtuldular… Onceki programda yine boyleydi ancak fiyati 20.000 $ idi. Aylik hata yenileme ucreti 400 $ idi…

Bundanda kurtulduk vs….

Sizce linux butun sirketlerde kullaniliyor olsaydi ekonomiyi ne yonde etkilerdi?

One comment on “Linux ile Şirketlere Kar Ettirmek

Bir Cevap Yazın

