WordPress Temanıza Seçenekler Sayfası Ekleyin


Selamlar, kendi olusturmus oldugunuz wordpress temaniza secenekler sayfasi eklemeyi anlattim

Belirteyim mobile ile hazirladim. Resimleri falan yuklemek baya uzun surdu netim yok yaklasik 1,5 aydir. Hatalar varsa kusura bakmayin

Kendinize bir wordpress temasi hazirladiniz ama secenekler sayfasi mi yok? Neden secenekler sayfasi?

Kullanim kolayligi buna buyuk ornektir. Son kullaniciya hitap eden temalar daha onemli olmaya basladi. Secenekler sayfasiyla bir cok ayar yapabilirsiniz. Bir dusunun temanizin secenekler sayfasina yukseltme secenegi koydunuz. Bu secenek sayfasindan temanizi guncelletebilirsiniz ya da temanizin header’inde bir degisiklik yapacaksiniz bunu ayarlayabilirsiniz.

Bazi temalarda bu secenekler sayfasi yok. Gelin nasil yapacagimiza bakalim;

Temel olarak functions.php dosyası gerekiyor

Bu dosya secenekler sayfasi da dahil olmak uzere bir cok fonksiyon icerebilir. Tema eklenti islevleri buradan yurutulur.

Ornek bir senaryo;

CwTheme adli bir tema gelistirilir, bu temanin bir ozelligi vardir; Adsense kodlarinizi girmenizi kolaylastirir ve bu kodlari sitenizin belirli bolumlerinde kullanabilmenizi saglar hatta reklamlarinizi RSS beslemelerinde gosterdiginizi dusunun neyse…

İlk adım – Seçenek sayfası ekleme

Fonksiyonumuz;

add_menu_page($sayfa_basligi, $menu_basligi, $kapasite, $menu_sl, $fonksiyon, $ikon_adr, $pozisyon);

Daha genis bir kanca kullanmamiz gerekir. Kanca demisken tema yapabildiginizi varsaydim, eklenti kodlayabildiginizi varsaydim. Kancalarla ilgili konum vardi mobile araciligi ile bunu size aciklamam bile sans :). Neyse biz bu yazimizda admin_menu kancasini kullanalim.

1

İkinci adim – Ayarlari tanimlayalim, ayarlarin guncellenmesini saglayalim

Secenekleri kayit edecegiz, bunlar icin bir form olmali. Formumuz stil dosyalari da icerebilir bunu belirteyim.

Asagidaki fonksiyonlar kullanilacaktir.

register_setting( $grup_secenek, $secenek_adi, $geri_cag );

get_option( $goster, $temel );

2
3

Son Adim – Ayarlarinizi temanizda kullanmak

Simdi tema dosyanizda RSS Url ya da reklam kodunu belirtmelisiniz. get_option(); fonksiyonu ile tabii

Bu kadarcik 🙂

Yorum bırakın