TFF’den UEFA’ya mektup


Bildiginiz gibi kucak dansi yapan bi kurum, mektuplasiyo kucak dansi yaptigi kisilerle. Simdi UEFA’ya Turkiyedeki son durum hakkinda bilgi verdi. TFF durumu iyice ozetlemis, YALAMIS, yutmus ve YALAYIP, yutmasindan oturu UEFA’ya bir mektup yollamis. Diger bi deyisle “biz iıfiyı miktip yillidik, zigde bi kidir bisirili bi tikim ilmilirini inliyimidik” O mektubun icerigi soyle bakiniz;

Okumaya devam et

ALEX Sadece Bir Yildiz Degildir.


Alex..
geldi‚ oynamaya başladı‚ sağla attı‚ solla attı‚ kafayla attı‚ frikikten attı‚ rövoşata ile attı‚ attığından fazlasını attırdı ve efsane oldu..

Bununla da kalmadı‚ bir çok futbolcuyu ve sözüm ona yorumcu olan ve aslında O´nu ve başarısını çekemeyen futbolcu eskisini de çöpe attı beş senede..

İliç geldi Alex´den iyi dediler.. Nerede?.. Çöpte..

Lincoln geldi 5 Alex eder dediler.. Nerede? Çöpte..

Ricardinho geldi Alex´den iyisini aldık dediler.. Nerede? Çöpte..

Tello geldi 10 tane Alex eder dediler.. Nerede?.. Çöpte..

Alanzinho geldi Alex´in hızlısı geldi dediler.. Nerede? Kulübeden çöpe doğru gidiyor..

Neymiş kardeşim bu adam??

Neymiş??

Altın standart.. Yahu herkes kendini ya da elindekini O´nunla eşitlemeye çalışıyor‚ ama nafile..

Bir de bu teorileri ortaya atanlar var ki onlar hakikaten zavallı ve Fenerbahçe´yi çekemeyen çapulcular..

Alex her sene onları da çöpe atmaktan bıktı‚ onlar haala dır dır vır vır konuşmaktan bıkmadılar..

Ama az kaldı‚ yakındır‚ hepsi kıskançlıklarından solucan gibi kıvrıla büküle geberip gidecek.

Ve biz hepsine katıla katıla gülmeye devam edeceğiz..

Geliştirilebilir PHP Uygulamaları Yazmak – 1


Selamlar

Geliştirilebilir PHP uygulamaları dedigimizde buyuk sistemlerde ornegin CMS’ler desek yeterli olabilir sanirim. Yazdiginiz CMS’lere eklenti yazabilmemizdir. Tabii kaynak kodu acip sifirdan tekrar orayi editlemek yerine eklenti destegi verip istediginiz zaman aktiflestirip istediginiz zaman deaktif edebileceginiz bir sistem daha mantikli bence.

Bu sayede surekli 1 dosya ile ugrasmak zorunda kalmaz, kaynak dosyaniza dokunmak zorunda kalmazsiniz. Ama o kaynak dosyanizdaki kodlariniza islevsellik katabilirsiniz.

Kanca demiştik nedir bu kanca?

Kanca dediğimiz şey, bir uygulama calistirdiniz diyelim PHP’yi falan unutun bir uygulama calistirdiniz. Istediginiz bir zamanda bu uygulamada ek bir islevin calismasini istiyorsunuz. Kancalar bunu saglar, buna izin verir.

Ornegin bir uygulamadaki icerigi degistirmek isteyebilirsiniz. Kancalar bunu kolaylastirir. Bu sistemi kullanan buyuk CMS’lerden birisi (WordPress populer zaten) kanca dedigimiz sey hook olayi bu arada.

Kanca olayina wordpress uzerinden ornek verecek olursak

Okumaya devam et

WordPress Temanıza Seçenekler Sayfası Ekleyin


Selamlar, kendi olusturmus oldugunuz wordpress temaniza secenekler sayfasi eklemeyi anlattim

Belirteyim mobile ile hazirladim. Resimleri falan yuklemek baya uzun surdu netim yok yaklasik 1,5 aydir. Hatalar varsa kusura bakmayin

Kendinize bir wordpress temasi hazirladiniz ama secenekler sayfasi mi yok? Neden secenekler sayfasi?

Kullanim kolayligi buna buyuk ornektir. Son kullaniciya hitap eden temalar daha onemli olmaya basladi. Secenekler sayfasiyla bir cok ayar yapabilirsiniz. Bir dusunun temanizin secenekler sayfasina yukseltme secenegi koydunuz. Bu secenek sayfasindan temanizi guncelletebilirsiniz ya da temanizin header’inde bir degisiklik yapacaksiniz bunu ayarlayabilirsiniz.

Bazi temalarda bu secenekler sayfasi yok. Gelin nasil yapacagimiza bakalim;

Temel olarak functions.php dosyası gerekiyor

Bu dosya secenekler sayfasi da dahil olmak uzere bir cok fonksiyon icerebilir. Tema eklenti islevleri buradan yurutulur.

Ornek bir senaryo;

CwTheme adli bir tema gelistirilir, bu temanin bir ozelligi vardir; Adsense kodlarinizi girmenizi kolaylastirir ve bu kodlari sitenizin belirli bolumlerinde kullanabilmenizi saglar hatta reklamlarinizi RSS beslemelerinde gosterdiginizi dusunun neyse…

İlk adım – Seçenek sayfası ekleme

Fonksiyonumuz;

add_menu_page($sayfa_basligi, $menu_basligi, $kapasite, $menu_sl, $fonksiyon, $ikon_adr, $pozisyon);

Daha genis bir kanca kullanmamiz gerekir. Kanca demisken tema yapabildiginizi varsaydim, eklenti kodlayabildiginizi varsaydim. Kancalarla ilgili konum vardi mobile araciligi ile bunu size aciklamam bile sans🙂. Neyse biz bu yazimizda admin_menu kancasini kullanalim.
Okumaya devam et

PHP ile Online Ziyaretcileri Gostermek


Merhaba arkadaşlar, klasik bir ziyaretci sayacı yapımını anlatacağım. Pek iyi sayılır mıyım bilemem hani ama beğeneceğinizi umuyorum🙂

Online ziyaretci sayacini olusturacagiz dedigim gibi. Şu bilgilere sahip olursak iyi olur hani🙂

PHP ve oturum bilgileri(sessions)
MySQL

Hadi başlayalım🙂

Öncelikle bilgilerimizi verilerimizi MySQL ile kaydedecegiz. Yani bilgilerimizi depolayacağız. Bir tablo kullanacağım adi online_ziyaretci olsun.Bu tabloda birisi oturum_id diğeri ise zaman olacak sekilde tablo alanlarim var tabii. SQL kodumuz şu olsun;

Okumaya devam et

JAVA: Temel Dil Elemanları – Anahtar Kelimeler


(Tanımlayıcılar, anahtar kelimeler, sabitler, yorum satırları)

Bu yazıda temel dil elemanları ve java sözdizimini öğreneceğiz. Bu temel dil kavramları ile diğer nesne yönelimli programlama dillerinde karşılaşmanız mümkündür.
Okumaya devam et